• Hakkında.
  • Xbox 360 Slim resimleri ve inceleme


    Xbox 360 Slim resimleri ve inceleme

    Microsoft beş yıl kadar önce lanse ettiği Xbox 360 ile yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başardı. Sony PlayStation 3 ve Nintendo Wii’den önce pazara sunulan Xbox 360, “Üç Kırmızı” olarak bilinen “ölümcül” RRoD problemlerine rağmen, arka arkaya sunulan özel oyunlar ve Xbox Live servisi ile gündemdeki yerini korumayı bildi.

    Aradan geçen beş yıllık süre zarfında tasarım anlamında olmasa bile donanım anlamında bazı güncellemeler alan Xbox 360, özellikle üretim teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak, konsola güç veren CPU ve GPU yongalarının küçültülmesiyle daha az ısınan bir konsol halini almayı başarmış ayrıca HDMI çıkışına kavuşarak daha yüksek kapasiteli disk seçeneklerini de opsiyon listesine eklemişti. Geride bıraktığımız E3 fuarı ise Xbox 360 için adeta yeni bir kilometretaşı oldu.

    İki yıllık bir çalışmanın sonucu olarak Xbox 360’ın genlerini çok daha agresif, çok daha gösterişli ve bir o kadar da serin ve sessiz çalışan yeni tasarımla harmanlayan Xbox 360 Slim, Microsoft tarafından E3 fuarında tanıtıldı. Detaylarını burada verdiğimiz Xbox 360 Slim, yenilenmiş tasarımının yanı sıra 250GB kapasiteli sabit diski, 802.11n WiFi desteği ve Kinect için ek güç bağlantısı gerektirmeyen özel port* tasarımı ile dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Ancak Xbox 360 Slim, sadece kozmetik güncellemeler içermiyor zira konsola yakından baktığımızda donanım alt yapısında da ciddi değişiklikler olduğunu görüyoruz. Xenon, Zephyr, Falcon, Opus ve Jasper kod adlarını taşıyan önceki revizyonlar gibi Xbox 360 Slim de bir kod adına sahip, onun adı: Valhalla! Peki Xbox 360 Slim, donanım alt yapısıyla ne gibi yenilikler sunuyor, detaylara yakından bakıyoruz.

    Xbox 360 serisinin arka planında iki temel yonga bulunuyor ki bunlar IBM tarafından geliştirilen PowerPC tabanlı işlemci (kod adı Xenon) ve ATi tarafından geliştişrilen grafik işlem birimi. SMT teknolojisi ile ynı anda 6 izlek desteği sunan işlemcisi, 1MB Seviye 2 bellek kapasitesine sahip olan Xbox 360, ATi tarafından geliştirilen ve 48 shader birimine (vect4 tasarımı ile 240 paralel işlem birimi) sahip olan Xenos kod adlı grafik biriminin işlemciden ayrı bir yapı olmasından ötürü iki ayrı soğutucu tasarımına ihtiyaç duyuyordu ki bu tasarım anlayışı Slim modeli ile son buluyor. İlk modelde 90nm üretim teknolojisiyle hazırlanan GPU ve CPU daha sonra 65nm fabrikasyon sürecine geçirilmişti, şimdiyse 45nm üretim teknolojisi ile tek bir paket tasarımı gündemde.

    Oyun esnasındaki güç tüketimi.

    Güç tüketim değerleriyle birlikte gürültü seviyesinde de ciddi bir iyileştirme yapılan Xbox 360 Slim, bekleme durumunda bir önceki revizyona göre 45 dbA ile tam 5 dbA daha sessiz çalışıyor. Disk çalıştırırken yapılan ölçümde ise Xbox 360 Slim’in bekleme durumundaki kadar olmasa bile iyileştirildiği ve 51 dbA ile bir önceki revizyona kıyasla 3 dbA daha sessiz çalıştığı belirtiliyor. Microsoft, Xbox 360 Slim ile yeni nesil Xbox öncesinde çok önemli bir adım atarak tasarımda önemli güncellemelere gitti. Beş yaşında olmasına rağmen, seriye yeni bir dinamizm kazandıran Slim modeliyle Xbox 360’ın hayat çizgisini uzatılmış oldu. Kasım ayında çıkacak Kinect ile birlikte güçlü bir ikili oluşturacağı düşünülen Xbox 360 Slim’den sonraki aşamanın yeni bir revizyon günecellemesi mi yoksa tamamiyle yenilenmiş yepyeni bir konsol mu olacağını ise zaman gösterecek.

    kaynak